2013. október 11., péntek

Mustáros-zöldfűszeres csirkemell saját kútfőből

- Ide a beígért húsommal! - vetette rám magát a barátnőm.
- Igenis! Mustáros-zöldfűszeres pác megfelel?
- Júúúúúúj! Az nagyon jól hangzik!
- Sült hagymával?
- Úúúúúú...
- Rizzsel.
- Háááááááh - nyáladzott szelíden.
- Zöldségekkel?
Igen hamar ki lettem terelve a konyhába, hogy kapjam össze magam, és készítsem el a hamhammot. Fejembe csaptam hát a szakácssipkám, felkötöttem hülye kis zöld köténykémet, és nekiálltam a pácolásnak.


A chilis-csirke közben kísérleteztem ki egy másféle pácot, (mivel hogy Nóri pasija az előzetes bejelentés alapján nem volt hajlandó édes húst enni, ami elmélet végül ugyan megdőlt, mivel csak megkóstolta, és állítólag ízlett neki) úgyhogy úgy döntöttem, ezt most ellövöm megint.




Hozzávalók:
  • 1 csirkemell
  • 3-4 evőkanál mustár
  • 5 evőkanál olivaolaj
  • bors
  • ízlés szerint zöldfűszerek (ez esetleg lecserélhető mézre, vagy a kettő együtt... érdekes lehet, ki kell próbálnom.)

Semmi extra nem kellett hozzá, bár egy kis mézet talán tehettem volna bele. Mézzel azonban egyedül Cicc rendelkezik ebben a háztartásban, és már a múltkor is nekem esett, amiért 5 (öt!) kanállal mertem venni belőle, így ezúttal ezzel nem szórakoztam.

Az 5 kanál olivaolajat a mustárral rádobtam a felcsíkozott csirkemellre, és jó alaposan összekevertem vele.



Eztán következtek a zöldfűszerek és a só.


Az összekevert pácban hagytam pihenni a hűtőben egy délutánt, este pedig beizzítottam a sütőt. Érzésre közepesre állítottam a hőfokot, aztán a tepsi aljára elrendeztem a pácolt csirkét.



Karikákra szelt vöröshagymát raktam a tetejére, mert miért ne?
Amikor nincs recept, amit követhetnék, és saját érzésre kísérletezem a dolgokat, akkor azt csinálok, amit akarok? Nem? De. Naugye.



 10-15 perc a sütőben, annyi elég volt neki. A hagymán ellenőriztem. Nem akartam, hogy nagyon megpiruljon.
Eztán némi rizzsel, és zöldsalátával tálaltam, hogy jóvá tegyem a főzelékes viccemet.


- Na? - érdeklődtem aztán.
- Mit na? - kérdezte barátnőm.
- Mondj valamit róla!
- Finom.
- Ennél bővebbet. Valami véleményt, amit kirakhatok a blogra.
- Ilyen vicceset, és kreatívat?
- Pontosan!
- Jaj, olyat én nem tudok. Viszont ízlik. Csinálhatnál legközelebb is.
Na jó, azt hiszem, ennél több talán nem is kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése